Välkommen till Sverigedemokraterna Västernorrland | Sverigedemokraterna I Västernorrland

Välkommen till Sverigedemokraterna Västernorrland

Vi hälsar dig varmt välkommen till Sverigedemokraterna i Västernorrlands län. Partiet finns sedan valet 2010 representerat i Härnösand, Kramfors, Sollefteå, Sundsvall, Timrå och Ånge kommunfullmäktige.

I valet 2014 gick partiet framåt och tog även plats i Örnsköldsviks kommunfullmäktige samt i landstingsfullmäktige.

• Folkomröstning om BB i Sollefteå

Av Martin Klausen den 24 maj, 2017
    0

Den 25 april 2017 lämnade Sverigedemokraterna in en motion till fullmäktige för Region Västernorrland som sedan lämnades vidare för beredning den 26 april. Motionen handlar om att Sverigedemokraterna vill se en folkomröstning om BB i Sollefteå. Nu meddelar Centerpartiet att de ställer sig bakom en folkomröstning om BB i Sollefteå. Sverigedemokraternas gruppledare i regionfullmäktige kommenterar: – Vi välkomnar beskedet att

• SD: Vi kräver mer resurser till vården

Av Martin Klausen den 10 april, 2015
    0

Landstinget befinner sig återigen i en ekonomisk kris. Insatser och åtgärder för inte mindre än en halv miljard anses enligt landstingsekonomidirektör Margaretha Tufvesson nödvändigt. Då går det inte att, så som den socialdemokratiskt ledda majoriteten gör, skjuta upp nödvändiga reformer för att säkerställa en framtida god vårdkvalité. Tid för att agera är nu. Men innan man agerar gäller det också

• PRESSMEDDELANDE – SD: Satsa på två sjukhus

Av Martin Klausen den 10 april, 2015
    0

Landstinget Västernorrland befinner sig i ekonomisk kris med över 220 miljoner kronor i återställningskrav de kommande åren.  Den 8 april i år lovade den politiska majoriteten i Landstinget att återkomma med kraftfulla åtgärder. Insatser och åtgärder behövs för en halv miljard, enligt ekonomidirektör Margaretha Tufvesson. Men några konkreta åtgärder presenterades inte.

• Sverigedemokraterna vill se fler händer i vården

Av Martin Klausen den 3 september, 2014
    0

I många år har vi mötts av nyhetsrubriker om ett landsting i kris, att människor avlidit på grund av underbemanning på sjukhusen och att brist på vårdplatser resulterat i bötesbelopp för korridorvård. – Trots alla duktiga medarbetare inom länets sjukvård lämnar sjukvården mycket mer att önska, både för patienternas och för personalens del. Sjukvården i Västernorrland har emellertid alla möjligheter

• SD tar sikte på landstinget inför höstens val

Av Martin Klausen den 14 april, 2014
    0

Sverigedemokraterna gör inför valet en storsatsning för att ta plats i landstinget och allt talar också för att partiet kommer att ta många mandat. Målet är att bli vågmästare för att få samma påverkansmöjligheter som partiet har i riksdagen och i Sundsvall. Sverigedemokraternas landstingslista toppas av Mats Hellhoff, kriminalinspektör från Sundsvall, följt av AnneChristine Östman från Timrå och Christina Vallsten från Sundsvall.